Månadens bild

Varje medlem kan delta med max två ”färska” bilder (max 2 månader gamla). I programmet finns uppgift om vilket tema som gäller och om bilderna ska vara digitala eller påsikt (papperskopia). Vi har som praxis att det måste vara minst fyra deltagare för att räknas som en tävling.

• Bilderna får vara svartvita eller i färg.
  • Bilder får vara bildbehandlade och manipulerade.
  • Bilderna får inte ha deltagit i tidigare tävlingar som klubben har arrangerat.
  • Bilderna ska endast vara döpta/märkta med nummer för att vara anonyma vid bedömningen.
  • Påsiktsbilder (utskrifter) får max vara 30x40cm med eller utan ram.
  • Digitala bilder ska vara i jpg-format och max cirka 2000 pixlar på längsta sidan samt max filstorlek 2MB.
  • Bilderna skickas till bilder (at) fotoklubbennorrkoping.se senast söndagen före mötesdagen. (OBS, ingen uppladdning från USB vid mötet)

Inom klubben tillämpar vi Riksförbundets definition av vad som betraktas som bild och alltså är tillåten att delta i en tävling.

Bild: En bild av fotografiskt ursprung (dvs en avbildning på ett ljuskänsligt medium), med dig själv som upphovsperson. All form av bildbehandling (digital såväl som mörkrumsarbete) är tillåten så länge den inte adderar fotografiska element som inte är skapade av dig själv. Bilder och bildelement genererade med AI är alltså inte tillåtna.

Under våren 2024 gäller dessa teman/uppgifter:

• Januari: Syn
  • Februari: Smak
  • Mars: Hörsel
  • April: Känsel
  • Maj: Lukt
  • Juni: Balans och kroppssinne

Klubbens tävlingskommitté kan kontaktas på adressen tavling (at) fotoklubbennorrkoping.se

error: Content is protected !!