Klubbmästerskapet

Klubbmästerskapet 2024

Klubbmästerskap 2024 Deltävling 1

Tema: Norr Tull

Max 2 digitala bilder per person. Restriktioner kring storlek, bildredigering osv. gäller samma regler som till månadens bild samt att bilderna ska vara tagna någon gång mellan 2024-01-01 och 2024-06-09.

Klubbmästerskap 2024 Deltävling 2

Tema: Kollektion

Varje deltagare i tävlingen deltar med en kollektion bestående av minst 3 digitala bilder där varje enskild bild uppfyller kraven för storlek, bildredigering osv. i enlighet med reglerna för månadens bild. Bilderna i kollektionen ska vara tagna under 2024.

Tidigare års mästerskap:

Klubbmästerskapet 2023

Klubbmästerskapet 2023 avgjordes i två omgångar, en på våren och en på hösten.

Våromgången – digitalt, tema ”landskapsbild i panoramaformat” (bredden minst dubbelt jämfört med höjden).

Höstomgången – påsikt (papperskopia) med tema ”svartvitt porträtt”.

Vinnare av klubbmästerskapet 2023 blev Bengt, och på 2:a plats kom Ingemar.

Klubbmästerskapet 2022

Klubbmästerskapet 2022 är nu avgjort och resultatet redovisades vid julfesten.

Vinnare blev Sigge, med dessa två bilder.

Vatten
Hållbart

Klubbmästerskapet 2020

Tyvärr kom det inte tillräckligt många bidrag 2020 för att kunna gälla som en tävling. Istället visas de inkomna bidragen här.

Klass påsikt/papper, ”i gräsrotsnivå”.

Klass digitalt, ”stad i förvandling”.

Klubbens tävlingskommitté kan kontaktas på adressen tavling (at) fotoklubbennorrkoping.se